zondag 21 juni 2009

hasta la pasta!

In het kader van- doe eens een beetje gezonder - ben ik verzot geraakt op mijn 'gezondere versie' van macaroni met kaassaus & hesp.

ok, meestal komt zoiets bij mij niet uit een zakske, maar dit is toch wel een een heel goed alternatief voor zelfgemaakte kaassaus... en zéér belangrijk: laag in calorieën

(Je vind het in het koelvak van de supermarkt bij de room (!) en boter toestanden.)

voor de rest heb je nodig:
1 dikke of 2 kleine preitjes (kleingesneden)
1 ui (kleingesneden)
enkele roosjes brocoli
250 gr (klein bakje) champignons (in plakjes)
100 gr ontvette hesp (in reepjes)

stoof de ui aan in een klein beetje boter, voeg de prei en brocoli toe en laat op een middelmatig vuurtje stoven. wanneer de prei gaar is, voeg je de champignons toe. even laten meekleuren en dan op smaak brengen met peper en zout.
Op het einde de hesp toevoegen. niet van in het begin want dat wordt die soms een beetje taai.

en dan zeer belangrijk: wanneer je groentjes klaar zijn laat ze even in een vergiet uitlekken zodat het meeste vocht eruit is. Prei en champignons bevatten heel veel vocht dat vrijkomt bij het stoven. Ik ben dit vorige keer weer vergeten (lees: ik had honger en was ongeduldig) en dan wordt je saus een beetje te lopend.

als je pasta klaar is voeg je op het einde je balade kaassaus toe aan je groentjes, schep over je pasta en rasp een beetje parmesaan over het geheel enje krijgt zoiets:


mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
SMAKELIJK!!

(ik zou gewoon reclamegeld van Balade moeten krijgen)



2 opmerkingen:

  1. Ja, jij zou echt reclamegeld moeten krijgen van Balade. Want na het lezen van jouw blog heb ik er meteen zin in gekregen en volgende keer ga ik er in supermarkt naar op zoek. Dat recept klinkt lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zet het op m'n lijst zodat ik volgende week de ingrediënten in huis kan halen! Kan niet slecht zijn.

    BeantwoordenVerwijderen