zondag 21 juni 2009

leven in huis ... euh tuin

ok, wanneer er geen bomen in een straal van 50 cm van je hoofd staan en je toch wel héél duidelijk getsilp van kleine vogeltjes hoort heb je ofwel
a) eindelijk je verstand volledig verloren
b) een zeer inventieve vogel in den hof die haar eiers op de meest bizarre plaats heeft gedropt:

in een betonnen paaltje waar de afspanning aan vasthangt!!


ik kon er niet inkijken want ja, ik ben een dropke, dus heb ik m'n fototoestel er moeten bijhalen...
Op het eerste zicht waren het er 4, maar een tweede foto bevestigde dat er 5 (!) inzitten


ik ben alleen bang dat er er niet uit gaan geraken want ze zitten echt wel héél diep in de paal...


Hier trek ik dus een zéér belangrijk les uit:
het zijn nogal eens niet mijn kinders, en ik zit me al zorgen te maken....
dat belooft ......


2 opmerkingen:

  1. Rare koolmezen.. tja. Ik zou me er ook best een beetje zorgen om maken. Het ziet er naar uit dat ze al bijna mogen uitvliegen. Keep us posted!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ocharme dutskes! Maar ze zien er al "weldoorvoed" uit moet ik zeggen. Toch een teken dat de mama in en uit kan vliegen om ze te voederen (of ze gooit de wormen gewoon naar beneden natuurlijk, dat kan ook). Mama-vogel heeft haar eitje toch ook zo diep in de paal kunnen leggen, dus er is nog hoop voor de kleintjes om er uit te geraken. Ik ga je eens een "Dieren in Nesten" nestkastje cadeau moeten doen!

    BeantwoordenVerwijderen